Olisiko nyt aika aloittaa tavoitteellinen LinkedInin käyttö? 

LinkedIn on uusi puhelin ja sähköposti. Se on toimiva alusta työelämän verkostojen rakentamiseen ja hyödyntämiseen oli työelämän roolisi mikä tahansa. Voit olla toimitusjohtaja, myyjä, työnhakija, yrittäjä, rekrytoija, asiantuntija tai vaikka tutkija – riippumatta roolista LinkedIn voi auttaa sinua tavoitteiden saavuttamisessa, kunhan tiedät mikä tavoitteesi on. 
 
Tavoitteellinen toiminta LinkedInissä rakentuu seuraavasta seitsemästä osa-alueesta, joissa kannattaa edetä numerojärjestyksessä. 
 
1. Yleisön rakentaminen: tavoitatko tällä hetkellä tavoitteesi kannalta olennaiset henkilöt LinkedInin kautta? Jos et, miten voisit parantaa tavoitettavuutta? 
 
2. Tilannekuvan ylläpito: seuraatko kohderyhmäsi tai kilpailijoiden toimintaa? Onko sinulla ajantasainen käsitys työ- ja liike-elämän tilanteesta? 
 
3. Ammatillinen henkilöbrändi: tuotko itseäsi tavoitteidesi kannalta riittävällä tavalla sekä ihmisenä että ammattilaisena? Oletko mieleenpainuva henkilö? 
 
4. Aktiivinen auttaminen: missä asioissa sinulla on kyky ja halu auttaa muita? Missä asioissa muut voivat kääntyä puoleesi? 
 
5. Omien tavoitteiden läpinäkyvyys: tietävätkö ihmiset mikä sinun tavoitteesi on? Onko oma agendasi reilusti esillä vai piilotettuna rivien väliin? 
 
6. Dialogin syventäminen: käytkö keskustelua kahden kesken tai pienemmillä kokoonpanoilla? Oletko riittävästi yhteydessä henkilökohtaisesti tavoitteesi kannalta oleellisiin henkilöihin? 
 
7. Algoritmin kesyttäminen: osaatko hyödyntää LinkedIniä niin, että saat ajankäytöllesi suurimman mahdollisen hyödyn, ja vältät keskeisimmät sudenkuopat? 
 
Mikäli haluat lukea aiheesta enemmän ja työstää näitä asioita syvällisemmin, voit ladata ilmaiseksi alla olevasta linkistä tuoreen LinkedIn-pelikirjani, josta löydät tarkemmat ohjeet ja harjoitukset kunkin yllä mainitun vaiheen toteuttamiseen. 
 
LATAA PELIKIRJA TÄSTÄ 
 
Linkkarissa tavataan! 
 
Juho Toivola